Voertuigstatus en informatie
Voertuigstatus en informatie
Opel informeert u over noodzakelijk onderhoud.
OpelConnect ontvangt continu diagnostische gegevens van uw auto, zodat u bij een plotseling defect of mankement direct gewaarschuwd wordt. Zo kunt u als het nodig is ook buiten de geplande onderhoudsbeurten snel actie ondernemen, om te voorkomen dat een klein mankement een echt probleem wordt. En u kunt erop vertrouwen dat uw auto altijd in topconditie blijft. Telemaintenance.
Log in of maak een account om u te abonneren op deze dienst
Als u al gebruikt maakt van myOpel via de app of de website, kunt u inloggen met uw bestaande gebruikersnaam en wachtwoord
Inloggen Account maken
Voor alle nieuwe voertuigen die zijn voorzien van een telematicabox en die zijn besteld na 1 juli 2023 de Emergency call en Breakdown-services, plus de service Telemaintenance, inbegrepen in het pakket Connect ONE (prijs is inbegrepen in de prijs van het voertuig). De services “E-Remote Control & Live Navigation” zijn inbegrepen in het pakket Connect PLUS waarvoor een specifiek abonnement nodig is. Connect PLUS is zonder extra kosten beschikbaar gedurende een proefperiode van 6 maanden vanaf de begindatum van de garantie. Na deze proefperiode is Connect PLUS tegen betaling beschikbaar.
*Telemaintenance moet apart door de klant worden geactiveerd.

Wij houden u op de hoogte
U hoeft zich niet meer af te vragen wanneer uw Opel onderhoud nodig heeft. Met de onderhoudswaarschuwingen van de dienst Voertuigstatus en informatie laten wij het u direct weten als uw auto om aandacht vraagt. En in de tussentijd kunt u erop vertrouwen dat alles perfect werkt.
Slimme, betrouwbare technologie.
U kunt erop vertrouwen dat alle gegevens van uw auto beveiligd en versleuteld verzonden worden, zodat alleen erkende Opel-werkplaatsen deze informatie kunnen lezen. Hiermee is uw privacy gegarandeerd.

Geïntegreerde assistentie
Deze dienst controleert continu de status van de systemen van uw auto en waarschuwt u wanneer er een (dreigend) mankement optreedt dat uw aandacht vraagt. U wordt bovendien via de myOpel app gewaarschuwd wanneer de datum van gepland onderhoud of een werkplaatsafspraak nadert. Wanneer u daar toestemming voor heeft gegeven, neemt Opel contact met u op om een afspraak bij uw voorkeursdealer te maken voor de werkzaamheden.
Informatie op maat
Opel neemt alleen contact met u op bij een onderhoudswaarschuwing. Een Opel-medewerker zal contact opnemen om een afspraak te maken die in uw agenda past. De afspraak en de details van de uit te voeren werkzaamheden worden vervolgens automatisch doorgestuurd naar uw voorkeursdealer. Uw dealer zorgt dan dat uw auto zo snel mogelijk weer in topconditie is.
De dealer ontvangt onder meer informatie over:
- Regulier onderhoud
- Vloeistofniveaus
- Motorgegevens
- Veiligheidssystemen
- Elektrisch systeem
- Remsysteem
- Assistentiesystemen
- Banden

Hoe activeert u deze dienst?
Nadat u bent ingelogd op uw account kunt u zich direct op deze dienst abonneren, via het registratieproces in het menu aan de bovenkant. Heeft u nog geen account, dan kunt u dit nu direct in een paar eenvoudige stappen maken.